Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2010 19:02 - Среща с Ректора на СУ Иван Илчев
Автор: georghristov Категория: Политика   
Прочетен: 1281 Коментари: 0 Гласове:
0



 
Здравейте колеги,

както Ви е известно днеска 14 септември 2010 г. имах среща с ректора на СУ  "Св. Климент Охридски".

Бях приет в 14.35 ч. в кабинета на ректора - основна и единствена тема на разговор беше липсата на топла вода в студентските общежития на СУ заради неплатени задължения към Топлофикация София.

Ще се опитам да представя разговора с няколко изречения.

Въпрос: Г-н Ректор в общежитията на СУ в Студентски град няма топла вода от началото на м. Август, а на 9 септември топлата вода беше спряна и в семейните общежития. Какво ще кажете по въпроса.

Отговор: Знам за проблемът, днеска съм представил на сайта на СУ финансовата ситуация в Университета.   
http://www.unisofia.bg/index.php/bul/novini/goreschi_novini/otkrito_pismo

Въпрос: Какво правите за да разрешите проблема - постоянно ме спират колеги, които живо се интересуват от разрешаването на създалата се ситуация и са крайно непримирими?

Отговор: Днеска /14 септември 2010 г./ съм разговарял с министъра на образованието г-н Сергей Игнатов и секретаря на министерството - те ме увериха, че ще поемат гаранция пред Топлофикация София. Водим преговори с Топлофикация за възобновяването на подаването на топла вода към общежитията, но тяхно условие е да намерим гарант, който да гарантира, че ще извършим плащанията си. В момента текат разговори между Топлофикация София и МОМН / 14.35 ч. на 14 септември 2010 г/.

Въпрос: Т.е. кога ще има топла вода?

Отговор: В момента, в който МОМН гарантира за нас пред Топлофикация ще се възстанови подаването на топла вода.

Въпрос: И все пак колегите ми чакат топлата вода да потече повече от 1 месец - в такива условия не може да се живее и е абсурдно. Ще попитам пак - значи ли, че следобед на 14 септември ще има топла вода?

Отговор: Аз съм историк човек и не мога да обещая такова нещо - казвам само, че днес следобед или най-късно утре ще има повече информация по въпроса.

Въпрос: Защо се стигна до тази ситуация? И защо зам. ректора Иван Петков в разговор по телефона вчера /13 септември/ ми каза, че дълговете на университета към Топлофикация са изплатени? Моята информация е, че до вчера /13 септември/ дълговете са 1.5 млн. лева, а СУ е изплатило 3 фактури на стойност 60 хил? Защо г-н Петков говори такива неща, при положение, че дълговете изобщо не са изплатени?

Отговор: Ситуацията се създаде заради орязването на субсидията с 40% от началато на тази година. СУ не е плащало задълженията си от 1 март 2010 г. заради липсата на пари. Само заплатите на администрацията в Универистета е 3.1 млн. СУ не се е разплатило към Топлофикация - вярно е, че сме платили 3 фактури на стойност 60 хил. и след това още една на стойност още 60 хил.

Въпрос: Т.е общо 120 хил. Това е нищожно малко на фона на общите задължения. Съгласете се с нас, че ситуацията е крайно абсурдна. Мен постоянно ме спират колеги, които са недоволни заради липсата на топла вода. Пак питам ще имаме ли топла вода утре /15 септември 2010 г/. Що се отнася до МОМН от там казват, че субсидията и всички финансови средства към СУ са преведени.

Отговор: Не, немога да обещая такова нещо. Парите са малко.


П.С. Колеги опитах се да пресъздавам разговора с ректора като допускам незначителни пропуски / в един момент така се бяхме въодушевили и двамата в разговора, че се наложи да помоля г-н. Илчев да замълчи и да изслуша позицията ми, след което аз ще направя същото/. 

МОЕТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ Е ДА ИЗЧАКАМЕ 1 ДЕН /ДО КРАЯ НА 15 СЕПТЕМВРИ 2010 Г./, СЛЕД КОЕТО ДА НАПРАВИМ ИНИЦИАТИВЕН КОМИТЕТ И ДА ВЗЕМЕМ РЕШЕНИЕ КЪМ КОЯ ИНСТАНЦИЯ ДА ОТНЕСЕМ ПРОБЛЕМА. ЯВНО Е, ЧЕ РЕКТОРА НЕ МОЖЕ ДА ГАРАНТИРА ПРАВАТА ИНТЕРЕСИТЕ И ДОСТОЙНСТВОТО НИ /СЛЕД КАТО КАЗВА, ЧЕ НЕ МОЖЕ ДА ГАРАНТИРА КОГА ЩЕ ИМА ТОПЛА ВОДА/. РАЗПОЛАГАМ С ИНФОРМАЦИЯ, СПОРЕД КОЯТО ПРОБЛЕМА ЩЕ СЕ РАЗРЕШИ ЧАК В НАЧАЛОТО НА М. ОКТОМВРИ, КОЕТО Е ПРЕКАЛЕНО ДЪЛЪГ ПЕРИОД.

П.С. ОТВОРЕН СЪМ ЗА ВСЯКАКВИ ИДЕИ ЗА ДЕЙСТВИЕ В ТАКА СЪЗДАЛАТА СЕ СИТУАЦИЯ.






Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: georghristov
Категория: Политика
Прочетен: 50798
Постинги: 21
Коментари: 25
Гласове: 182
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031